Няма мъж, който да не иска да изглежда по-добре, по-масивен и по-релефен, когато е решил да се посвети на тренировки в залата.

Днес ще се обобщим 6 проверени съвета за изграждане на мускули, които са ключови, ако искате да постигнете лесно и бързо резултатите, които да ви мотивират да живеете здравословно и да изглеждате страхотно.

1. Визуализирайте целите си

Някой беше казал, че ако не знаеш накъде си тръгнал ще стигнеш някъде другаде. Това в пълна сила важи и когато говорим за тренировки във фитнеса.

Ако не знаете какво желаете да постигнете като краен ефект (вашите цели), вероятно резултатите ви ще се забавят значително. Причината е, че не следвате план и не визуализирате целите си, за да знаете кой е най-добрият начин за тяхното постигане.

Винаги, когато говорим за някаква цел в живота ни, без значение дали става дума за спорт, работа или ежедневни дейности, то тя ни помага да не се колебаем и да постигнем това, което желаем по-бързо и по-лесно.

2. График и рутина

Ако не следвате целите си, за които споменахме в първата част на четивото, то едва ли ще имате кой знае какъв прогрес в залата, освен да повишите тонуса си, макар, че това все пак е по-добре от нищо.

Създаването на график за тренировка, хранене и почивка ще консолидира усилията ви и ще ви даде възможност да превърнете в рутина този тип спортни занимания. По този начин те ще се превърнат в начин на живот, а не просто в нещо, което трябва да правите и ви тежи като ангажимент.

Фокусирайте се върху интеграцията на добри практики за здравето и тялото си в ежедневието си. Не изпадайте в дупката на диетите, които хората следват за известен период от време, а по-късно се оплакват от „йо-йо“ ефект, когато се върнат към обичайната си рутина, в която често здравословният начин на живот и спортът не са на особена почит.

3. Не гледай числата, почувствай тренировката

Едва ли някой знае колко вдигаш от лежанка, когато те погледне на улицата. Числата са ориентир и помагат да се ориентираме в тренировъчният си режим и не следва да се фокусираме толкова върху тях, колкото върху усещането след тренировка.

Доволен ли съм от тренировката? Как се чувствам? Да? Чудесно. Не? Променете нещо, за да получите по-голямо удовлетворение и да накарате тялото си да работи по начинът, по който искате.

Ако усещате отлично натоварването дори с по-малки тежести, то може би причината е в по-чистото изпълнение на упражненията, което сте подценявали до този момент.

В случай, че тренирате по-малко, но сте намалили мотането в залата, то може да се окаже, че по-кратката и интензивна тренировка е доста по-добра за вашите цели и това преди да говорим за възстановяването на организма ви след тренировка.

4. Изстискайте максимума

Можете ли още? Ако отговорът е да – задължително дайте най-доброто от себе си, за да получите най-добрите резултати от и за тялото си.

Ако просто следвате рутинни повторения, но не усещате достатъчно натоварване и удовлетворение от тренировката добра идея е да потърсите начин да „напомпите“ мускула още, както описахме по-горе.

Ако усещате ефекта от работата в залата, то тогава можем да говорим за качествена тренировка. В случай, че сте в залата, защото някой ви е казал да сте там, а инструкторът „не иска да ви мъчи“, то замислете се дали боди билдингът е вашият спорт, за да не си губите времето с нещо неприятно.

Все пак животът е твърде кратък, за да се самозаблуждаваме кой е най-добрият спорт за нас.

5. Кардиото – враг на мускулите номер 1

Ако тренирате с повече повторения и повече кардио такива, то резонно следва да погледнете как изглеждат бегачите на 5000 метра и тези на 100 метра. Сами разбирате, че първите тежат около 60 килограма, а вторите над 90.

Когато говорим за натрупване на мускулна маса (т.нар. активно тегло) няма как да пренебрегнем този очевиден факт и да тренираме като бегач на дълги разстояния в опит да изглеждаме като Бат‘ Арни.

Тренирайте интензивно, когато желаете да намалите телесната си маса и да отслабнете и по-тежко, когато искате да увеличите размерите на тялото си.

6. Възстановяването е супер важно

Ако се скъсвате да тренирате, но не се възстановявате качествено, то контузиите, преумората и стресът върху тялото ви са на една ръка разстояния.

Противно на масовото схващане мускулната маса не идва от въздуха в залата, а от храната на масата. Разбира се, лесно можете да подобрите нивата си на възстановяване с някоя хранителна фитнес добавка според конкретната цел, която желаете да постигнете като протеин, креатин, аминокиселини, L-Карнитин и не на последно място - всички гейнъри, които се грижат да увеличим масата на телата си точно толкова, колкото искаме.

Хранителните добавки са изключително полезни при дефицити във възстановяването на тялото ви и са удобно допълнение към храненето, което със сигурност ще ви осигури страхотни резултати, както като усещане, така и в образа, който виждате в огледалото вкъщи.