Независимо дали правите първи стъпки във финес залата, или имате дългогодишен опит с физически упражнения, винаги можете да научите нещо ново, което не сте и подозирали, че ще ви бъде от полза.

За много хора е трудно да открият мотивацията да трансфомират тялото си и да достигнат желаната цел. Поради тази причина те трябва да направят така, че да са свидетели на собствените си постижения. Няма по-добра мотивация от това да се погледнеш в огледалото и да видиш, че усърдната работа във фитнеса е дала плод.

Метаморфозата на тялото изисква както упоритост, така и познания, които са необходими, за да бъдат тренировките максимално ползотворни.

Знанието е сила. Ето защо в тази публикация ще ви разкрием 4 трика, които биха могли да подобрят представянето ви във фитнес залата и да ви направят упражненията още по-резултатни. В края на публикацията сме добавили и един бонус съвет, който също може да се окаже точно това, от което се нуждаете, за да имате тяло на Аполон.

Забавете темпото

Нормално е в началото на всяка тренировка да изпитвате нуждата да се напомпате максимално бързо. Това е продиктувано не само от големия запас от енергия, който имате първоначално, но и може би заради ограниченото време, с което разполагате – не всеки може да открие голяма пролука в ежедневието си, която да запълни с физически упражнения.

Ако сте начинаещ, е добре да не прекалявате с темпото. Не мислете толкова за това колко пъти сте се набрали или колко набирания на лост сте направили. Фокусирайте се върху това с времето да придобиете повече сила и издръжливост.


В случай, че не сте достатъчно силни да направите набиране, не се тревожете. Един от начините, които могат да ви бъдат полезни, е да използвате по-лесна техника – обратен захват. Така със сигурност ще се научите да се набирате значително по-лесно.

Освен това можете да правите „обратни набирания“ – вместо да разчитате на ръцете си да повдигнат теглото ви, направете набирането с подскок и бавно спускайте. Това също може да помогне да придобиете сила и след няколко дена опити, ще можете да направите първото си набиране.

Мислете за мускулите, докато правите упражнения

Концентрацията е много важна за всяка тренировка. На всекиго, който редовно ходи във фитнеса, със сигурност му се е случвало да се разсея и след като приключи серията си, да се чувства така, сякаш изобщо не я е изпълнил.


Много начинаещи имат подобен проблем – при лицеви опори например не усещат никакво напрежение в зоната, която най-много трява да бъде напрегната – гърдите.

Насочете мислите си към упражнението. Представете си как мускулът се свива и разтяга и не се разсейвайте. Пуснете си музика, ако това ще ви помогне да се концентрирате.

Проследяване на прогреса


Има много начини, с помощта на които можете да проследявате прогреса си. Това със сигурност ще помогне да сте постоянни и да не се отказвате. Някои хора предпочитат да се снимат, за да са наясно как са изглеждали преди и как изглеждат сега.

Други използват мобилни приложения. Те са много удобни, тъй като не само помагат за проследяване на прогреса, но и могат да ви напомнят за конкретни неща – колко калории сте приели, колко калории сте изразходвали.

Смарт часовниците и гривните също са много ефективни, особено когато правите кардио тренировки. Измерват стъпките, както и пулса.

Разтягане

Нормално е след тренировка да бързаме да се приберем у дома и да се изтегнем на дивана, за да получим така заслужената почивка. Колкото и неприятно да звучи обаче, това може да почака.

Разтягането след тренировка носи множество ползи – не само че така ставате по-гъвкави, което, разбира се, помага при определени упражнения, но и помага на самите мускули да се отпуснат и да се върнат в нормалното си състояние. Така повишавате издръжливостта си и подобрявате цялостно здравословното си състояние – минимализирате риска от травми, подобрявате координацията на мускулите и кръвното налягане.


Бонус съвет

Опитайте високоинтензивните тренировки (HIIT). Както се подразбира от името, този тип упражнения се характеризират с редуване на интервали на упражнения с висока интензивност и такива с ниска интензивност. Те могат да бъдат чудесна алтернатива на класическите кардио тренировки и са подходящи за хора, които могат да отделят малко време от ежедневието си за физическа активност.