Без значение дали обожавате да спортувате, или не сте толкова големи почитатели на посещаването на фитнес залата, едно е сигурно – за да се чувствате добре в собственото си тяло, трябва да поддържате тонуса си не само чрез физически натоварвания, но и чрез балансирано хранене.

Динамиката на съвременното ежедневие може да повлияе негативно на всекиго. Трудно се открива време за както за тренировки, така и за приготвяне на вкусна и същевременно здравословна храна. Това обаче не бива да е оправдание, че не сте във форма.

Дори и да нямате възможност да посещавате фитнеса, винаги можете да тренирате вкъщи. Има много упражнения, които спокойно могат да бъдат практикувани във всекидневната, или, ако не ви се нрави да стоите в затворени помещения, на двора. В следващите редове ще ви дадем 7 съвета, които биха могли да ви бъдат от полза, когато искате да поддържате тонуса си у дома.

Тренировки вкъщи

Логично е това да е първият съвет, който ще ви дадем. Няма как човек да живее здравословно, без да бъде физически активен. Не е нужно да спортувате като професионален атлет, за да сте жизнени и да можете да се справяте с ежедневните си ангажименти.

Упражнения като лицеви опори, клекове, планкове, дори набирания (ако разполагате с лост) са чудесни за поддържането на тонуса вкъщи. Кардио упражненията са неделима част от почти всяка тренировка. Когато чуем думата „кардио“, обикновено я свързваме с тичане с цел изгаряне на мазнини. Тази асоциация е напълно нормална, но има и други начини да редуцирате теглото – ако вкъщи разполагате с повече място или имате двор, можете например да опитате скачане с въже.

Подбирайте какво ядете

Нормално е когато бързаме, да хапнем надве-натри и да продължим със задълженията си. Това обаче не е нито здравословно, нито задоволява вкусовите рецептори. Мит е, че здравословната храна е безвкусна. Ако отделите малко повече време, със сигурност ще можете да направите ежедневно меню, което е пълно с разнообразни храни.

Не пренебрегвайте балансирания хранителен режим. Дори и целта ви не е да ставате бодибилдър, добрата диета е пътят към здраве и виталност. Не се и ограничавайте, винаги можете да хапнете някой и друг десерт, когато сладкото започне да ви липсва.


Излизайте на слънце

Един от най-важните витамини в тялото е витамин D. Въпреки че той може да се набавя от някои храни, най-добрият източник са слънчевите лъчи. Дори и да сте закотвени вкъщи, това не ви пречи да излезете на терасата или на прозореца и да „събирате“ витамин D. Така не само ще си набавите витамина, но и ще подобрите настроението си и ще се чувствате по-добре психически.

Йога

Ако се чудите какво да правите, когато имате свободно време вкъщи, йогата е най-доброто решение. Нужна ви е само постелка. Йога упражненията не само че ви правят по-гъвкави и така намаляват рисковете от потенциални травми, но и редуцират стреса и подбряват психическото ви състояние. В случай, че сте начинаещи, можете да започнете с по-леки упражнения и лека-полека да достигнете желаното ниво.

Правете си почивки

Липсата на концентрация е често срещан проблем. Въпреки че голяма част от хората, които работят от вкъщи, твърдят, че са по-продуктивни, за някои това може да бъде пагубно – трудно се фокусират, разсейват се лесно, работят с нежелание.

За да не стигнете до т. нар. бърнаут, е добре от време на време да си правите почивки. Не стойте постоянно пред компютъра, определете си поне по 10-минутни почивки на един час работа. Неслучайно някои смарт часовници имат функция, която съобщава, че е време за почивка.


Медитирайте

Медитацията е друг чудесен метод да намалите нивата на стрес. Има много начини, по който можете да медитирате. Изберете този, който е най-подходящ за вас и отделяте по колкото време ви е необходимо, за да се чувствате спокойно.

Четете

Според някои проучвания 30 минути четене дневно редуцира риска от Алцхаймер. Това е и съвсем логично, тъй като с четенето поддържате нормалното функциониране на мозъка. Не е нужно да сте книжен плъх, изберете книга, чийто сюжет ви допада и прочитайте по някоя и друга страница, за да се чувствате пълноценно и да знаете, че заедно с другите дейности, които споменахме по-горе, сте оползотворили деня си.