Независимо дали тепърва навлизате в света на фитнеса, или имате дългогодишен опит в практикуването на различни видове спорт, едно е сигурно – винаги има принципи, към които трябва да се придържате, и цели, които трябва да ви мотивират да продължавате напред.

В следващите редове сме изброили 8-те важни цели, които всеки човек, който държи на своето благосъстояние, трябва да си постави, за да се превърне в една по-добра версия на себе си.

1. Здраве

Нека си кажем истината – повечето от нас посещават фитнес залата, за да изваят перфектното тяло. Без значение дали го правим за себе си, или за да бъдем привлекателни за другите – едно е сигурно – целта е да постигнем идеала за красота.

В това няма нищо лошо, въпреки че трябва на първо място да поставяте себе си. Правете го не за да паснете на представите на хората около вас, а на вашите собствени.

Да, чувството, когато най-сетне сте постигнали целта си и изглеждате по начина, по който винаги сте искали, е страхотно, но здравето винаги трябва да бъде топ приоритет. Не го пренебрегвайте – не мислете за тренировките като за метод, който единствено ви разкрасява, а за начин да се чувствате жизнени и да бъдете здрави.

2. Външен вид

На второ място вече можем да поставим външния вид. Постигнете ли желаната визия, изправите ли се пред огледалото и сравните ли старите снимки, когато не сте имали развита мускулатура, със сигурност ще се почувствате по-самоуверени и мотивирани и ще бъдете готови да покорявате нови върхове.

„Никой човек няма правото да бъде аматьор, когато става дума за физически тренировки. Срамно е да остарееш, без да си видял красотата и силата, на които тялото ти е способно.“ Запомнете тези думи на Сократ и се стремете към реализирането на визията, която имате за себе си.


3. Дисциплина

Физическите упражнения учат на дисциплина. Това е факт. Направете план и се отказвайте от него. На всички ни се е случвало да има ден, когато просто не ни се тренира. Навън е дъждовно, времето е студено, фитнес залата е далеч – всичко това са оправдания.

Не поставяйте сами пречки пред себе си. Няма как да постигнете целите си, без да правите компромиси. Когато най-много не ви се тича, точно тогава е времето да станете от леглото и да действате - въпреки нежеланието си да намерите мотивация. Приемете това като задължение.

4. Знание

Много хора погрешно асоциират физическите упражнения с пренебрежението към развитието на умствените способности. За да се чувствате цялостно добре и да бъде пълноценен деня ви, информирайте се максимално за това, което ви интересува.

Няма значение дали е свързано с тренировките, или с нещо друго, което обичате да правите. Знанието е сила, а всеки трениращ човек трябва да постигне баланса между тяло, ум и дух.

5. Профилактични прегледи

Не всеки обича да ходи на лекар. Това е напълно нормално – много хора се страхуват, че ще им открият някакво заболяване. Това обаче не бива да ви спира. Необходимо е поне веднъж годишно да се подлагате на профилактични прегледи, особено когато страдате от определени неразположения. Не пренебрегвайте мнението на медицински експерти.

6. Здравословно хранене

Редовните физически упражнения и здравословното хранене вървят ръка за ръка. Ето защо трябва да спазвате балансиран хранителен режим, който е богат да разнообразни диетични храни. За да функционира тялото ви както трябва, е необходимо да си набавяте всички нужни хранителни вещества, а това може да стане чрез консумирането на качествени хранителни продукти.

7. Вътрешен мир

Всеки трениращ човек трябва да постигне вътрешен мир със себе си, за да се чувства добре. Ако тренировките не са достатъчни, опитайте медитация, разнообразете упражненията или практикувайте йога.

8. Начин на живот

Не е достатъчно само да промените начина си на живот в по-добър, но и да го поддържате такъв. Бъдете постоянни, не се отказвайте и не прокрастинирайте, а поставяйте пред себе си нови и нови цели.