Проучване от 2020 г. сочи, че семената на конопеното растение може да се окажат най-богатият натурален хранителен ресурс въобще.

От доста време преди това, обаче, се знае за големия потенциал на стритите на прах конопени семена, които са чудесен източник на протеин.

Затова и конопеният протеин е широко разпространена хранителна добавка, която се използва от много години от всеки, който иска да увеличи приема си на протеини и предпочита това да стане от растителен източник.

Преди да пристъпите към попълване на диетата си с растителния източник на важни макроси, е важно да се информирате по темата "Конопен протеин - ползи и вреди".

В следващите редове се постарахме да разнищим в дълбочина двата полюса, за да ви бъдем максимално полезни за вземането на правилното решение за включването или не на добавката към менюто ви. Пожелаваме ви приятно четене!

Какви са предимствата, с които се отличава конопеният протеин

Едно от големите предимства на конопения протеин е, че извличането му не изисква особено преработка, както е при други протеинови източници.

Соята, например, изисква още няколко допълнителни стъпки в екстракцията, за да се достигне до годна за консумация хранителна пудра.

Освен това конопът е изключително устойчиво растение и производството и обработката му има ниско въздействие върху околната среда. Отглеждането му изисква използването на минимални количества вода и пестициди. Това означава, че е по-екосъобразно решение, което щади естествения облик на земята.

Като цяло се приема и преработва добре от стомах и не съдържа алергени като глутен, соя и лактоза, което го прави чудесен избор за хората, които имат нетолерантност или алергия по отношение на изброените агенти.

Растителният му произход го прави чудесна алтернатива за вегетарианци и вегани, които търсят подходящ начин за увеличаване на протеиновия си прием, без да нарушават начина си на живот.

Ползи от приема на конопен протеин

Конопеният протеин на прах осигурява около 120 ккал на порция от четвърт ч. ч. Тази доза е източник на 12 гр. протеин, 2 гр. мазнини и 13 гр. въглехидрати, като 11 гр. от тях са представени под формата на фибри.

Разбира се, трябва да имате предвид, че различните компании, които произвеждат растителния протеин може да имат различен подход и съответно самата формула да предлага други хранителни данни.

Конопеният протеин се причислява към пълноценните протеинови ресурси. Това, както многократно вече сме споменавали, означава че съдържа всички 9 основни аминокиселини, които се смятат за есенциални за виталността на човешкото тяло, но то не може да си произведе само.

Благодарение на съдържанието си на любимите ни BCAA, протеинът от коноп може да бъде ценен източник на ползи по отношение на мускулното възстановяване след високо натоварване и насърчаването на мускулния растеж.

Високото му съдържание на фибри го прави особено полезен за по-дълготрайно засищане на организма и увеличаване на времето, в което не се чувства глад. Освен това фибрите подпомагат нормалната перисталтика и поддържат доброто храносмилане.

Като цяло снабдява тялото с добър набор от полезни макроси и го зарежда с енергия, необходима за посрещане на ежедневните задачи.

Какви недостатъци се приписват на конопения протеин

Това са характеристики, които не можем непременно да причислим към определението "вреда", защото представляват по-скоро липса на търсено предимство.

Конопеният протеин се разваля няколко седмици след отваряне. Затова трябва да отворите добавката, когато сте сигурни, че имате достатъчно мотивация и ще сте постоянни в приема.

Ако сте забравили кога последно сте консумирали суплемента и усещате променен мирис, най-добре е да прекратите приема - той няма да ви убие, но ще съдържа по-големи количества окислени мастни киселини, което понижава неговата здравословност.

Също така количеството лизин и левцин в протеина не е така впечатляващо, както е при други растителни ресурси.

Съдържат ли конопените семена тетрахидроканабинол

Да, конопът е отличен източник на протеини и фибри от растителен произход и има страхотен потенциал като добавка за хранителния ви режим.

Понякога той е подценяван като такава здравословна опция, основно заради едно изначално погрешно схващане.

Конопът и марихуаната се добиват от едно и също растение, но конопът има много ниско количество тетрахидроканабинол. Това е растителното съединение, което предизвиква психотропния ефект на марихуаната.

Количеството от химикала, което се открива в конопените семена е достатъчно ниско, че да направи конопения протеин напълно безопасен за консумация (в разумни количества), без задействане на подобно психично въздействие.

Като цяло вкусът на конопения протеин се възприема добре от повечето трениращи.

За някои хора обаче по-земният му вкус и песъчливата текстура на някои добавки не са привлекателни при пръв опит. Този проблем може да се разреши с подходящото комбиниране на продукта.

Възможни вреди от приема на конопен протеин

Като цяло конопеният протеин се понася добре от повечето консумиращи, но понякога може да се наблюдават странични ефекти.

Поради високото му съдържание на фибри, при хора, които не са свикнали с диета, богата на фибри може да се наблюдава завишено производство на газове и подуване на стомаха, а при други - разстройство.

Съдържащите се в него сапонини и танини могат да доведат до странични ефекти като гадене и стомашни болки.

В онлайн магазина Workout.bg ще откриете Ostrovit Hemp Protein - хранителна добавка, съдържаща конопен протеин.